Så blev det atter tid til en kundetilfredshedsundersøgelse. Det er vigtigt for os, at vi ved, hvordan vores kunder har det. Kun sådan kan vi optimere og sikre at vores samarbejde er optimalt.
Til en start spurgte vi om, hvad det er vigtigst for vores kunder, og der var stor enighed. Ud fra tilbagemeldingerne kunne vi konkludere at kundernes TOP 3 er:
Vi er glade for at høre, at IT-sikkerhed er kundernes førsteprioritet. Det er også det vi fornemmer, når vi er i kontakt med vores kunder. Hackerangreb tager til, og hackerne bliver dygtigere og mere kreative. Vi vægter derfor vores kunders sikkerhed højt. Vi ser daglidt angreb på den ene eller den anden måde, og det er rigtig forskelligt hvilken type vi ser. Derfor er det vigtig at sikre sig på flere områder.
Vi gennemfører IT Pitstop hos vores kunder som et led i vores sikkerhedsstrategi. Et IT-pitstop består af ni parametre, som vores kunders IT vurderes ud fra. Dette resulterer i en rapport, som giver sikkerheden en pointscore fra 1-100, som kan give en fornemmelse af hvor fokus fremadrettet skal være.
I det nye år 2021, har vi sat stor fokus på awareness-træning. Vi anbefaler, at man dygtiggør sine medarbejdere, så de lærer, hvordan man spotter en hackermail (phishing mail), hvad et usikkert netværk er, hvordan de skal håndtere kundeoplysninger osv. Udover at det højner sikkerheden, så er det efterhånden et krav fra flere og flere, at man har gennemført awareness-træning i sin virksomhed f.eks. ved forsikringssager. Det er supersimpelt. Det tager kun ca. 2-3 minutter 1 gang i ugen for den enkelte medarbejder at udfører træningen. Dermed er er det også omkostningseffektivt, da man med meget få midler og kort tid kan uddanne sine medarbejdere, som resulterer i et markant højere sikkerhedsniveau.
Vi vil fremadrettet også tilbyde vores kunder en sikkerhedsanalyse, som varer 1-3 dage. Dette er en mere dybdegående analyse, som vi selv har udviklet, som kan vurdere en virksomheds sikkerhed på et dybere plan end et alment IT-pitstop. Det skaber grobund for, at man kan udarbejde en plan for løbende at optimere en virksomheds sikkerhed, samt få et mere fyldestgørende IT-sikkerhedsbudget.
I dag har man som kunde en primær tekniker. Dvs. at når man ringer for at få hjælp, så er det én tekniker der kender den pågældende virksomhed. Det vil vi gerne sætte endnu mere i system, så en virksomhed bliver tilknyttet flere. Dermed vil man fremadrettet som kunde fortsat have sin primære tekniker, men man får også tildelt en sekundær tekniker. Man kan jo dog være ude for at den primære- og sekundære tekniker er ude af huset eller på anden vis fraværende. Derfor går vi meget op i at få dokumenteret hvad vores teknikere laver i vores system, så en tredje tekniker hurtigt kan danne sig et overblik over en virksomhed og yde en god service.
Vi fokuserer meget på at lære vores kunder, hvordan de optimerer deres sikkerhed. Det gør vi via løbende læring i form af artikler og video, hvor vi tager emner op, som kan gavne vores kunder. Løbende kommer der nyt på vores hjemmeside under IT-sikkerhed, hvor der er letlæseligt indhold, som kan inspirere vores kunder til at tænke nyt og dermed få ideer til hvordan man kan forbedre sikkerheden.
Udover det, så bruger vi meget tid på lave gratis webinars og længere læringsvideoer. Her gennemgår vi typisk et værktøj, det kunne f.eks. være Microsoft Planner. Vi går altså dermed skridtet videre end at bare sælge et produkt til vores kunder, vi lærer dem altså også hvordan de kan få mest gavn ud af det.
Derudover er der næsten hver torsdag et nyt kort #torsdagstip hvor Rune på ca. 5 minutter viser et tip eller trick til Windows 10, Microsoft 365 eller noget helt tredje, som gør arbejdsdagen nemmere.
Kunderne havde mulighed for at stille spørgsmål som afslutning på tilfredshedsundersøgelsen. Der blev blandt andet spurgt ind til vores priser og vores COMPLET IT. Direktør Dennis Hansen fortæller i videoen hvad der lægger bag prissætningen og hvilke muligheder der er ved at være COMPLET IT kunde. Flere kunder udtrykte også begejstring for vores sponsoraftale med Team Esbjerg, og spurgte ind til, om det er muligt at få billetter til håndboldkampe – og til det må vi bare svare ja, det er der rig mulighed for. Flere spørgsmål blev besvaret, og du kan høre alle samt svarene i nedenstående video, som direktør Dennis Hansen og salgschef Rune Jensen har lavet, hvor de gennemgår resultaterne fra tilfredshedsundersøgelsen og trækker vinderne til de udloddet flasker vin til en værdi af 2 x 1500kr.