Din mailadresse er overraskende nem at finde, og det kan være et problem. Hvorfor? Fordi næste trin for at tilgå din konto er blot dit kodeord. Og kringlede adgangskoder er ikke længere nok til at holde uvedkommende væk. Office 365’s totrinsbekræftelse kan dog sætte en stopper for plagen, og du kan sikre din privatsfære mod pilfingre.
Enkelt, men essentielt
En af stederne, hvor du først og fremmest kan integrere totrinsbekræftelsen, er på din virksomheds Office 365. Ideen er simpel, men dets vigtighed fortjener at vinde indpas.
Autentifikationen forlænger login-processer med et ekstra trin og dermed et ekstra lag af beskyttelse. Det betyder, at der er to former for identitetsbekræftelse – hhv. adgangskode og sikkerhedskode. Fordelen er, at det ikke længere er ligetil for uvedkommende at få adgang til din konto. Der er forskellige måder man – via det ekstra lag – kan bekræfte sin identitet, men det foregår typisk gennem en SMS-koder og apps på sin telefon.
Sådan får du mailsikkerhed
Du kan lynhurtigt sikre din virksomheds mails mod kompromittering, og det kræver ikke engang, at du er IT-ekspert. Office 365 stiller muligheden til rådighed, og den er hverken indviklet eller tidskrævende. Egentlig skal du bare sætte et flueben, men en lille guide forklarer dig, hvor du specifikt skal sætte fluebenet:
Der er få trin i Microsofts guide, som forklarer, hvordan du bærer dig ad for at aktivere funktionen.
Du kan slå det til og fra igen alt efter behag. Skal du deaktivere funktionen igen, vælger du slå totrinsbekræftelse fra samme sted, som du slog det til.
Vi anbefaler naturligvis, at du spreder kendskabet til totrinsbekræftelse på mails i din virksomhed, og ikke mindst sørger for, at alle installerer funktionen.
Nemmere bliver det næppe at skabe øget IT-sikkerhed på mails, og som ekstra bonus koster det dig ikke en krone.