Da Dennis Hansen startede sin virksomhed for 18 år siden, var det som franchisetager
af det landsdækkende IT Forum Gruppen. Efter en årrække med enestående service i
IT-branchen samt stabil og markant vækst, er det nu tid til, at IT Forum Esbjerg skal
stå på egne ben. Det sker med et nyt navn og et nyt brand, der afspejler
virksomhedens ønske om at løsrive sig, styrke de lokale rødder og signalere, at de
følger med tiden. Noget, der kommer både kunder og medarbejdere til gode.
Gennem de seneste år har Dennis Hansen, der er direktør og stifter af IT Forum Esbjerg,
opkøbt flere virksomheder. Med det seneste opkøb af XPconsult, er virksomheden nu det
største, lokalejede IT-konsulenthus i Sydvestjylland. Det forpligter, og i lang tid har
konsulenthuset følt, at deres navn og brand ikke længere stemte overens med den ånd og
DNA, der er skabt gennem årene.
“Vi er kommet til et sted, hvor vi er klar til at stå på egne ben efter 18 år. Det har vi egentlig
gjort hele tiden, men vi vil gerne løsrive os og have vores eget brand. Vi er selvfølgelig
allerede lokale, men vi kommer til at udtrykke det i meget højere grad med det nye navn og
branding. Tidligere har folk godt vidst, at vi hører til i Esbjerg-området, men de har også
associeret os med en landsdækkende virksomhed. Det vil vi gerne ændre på,” fortæller
Dennis Hansen.
Han fortsætter:
“Vi havde behov for at skabe et nyt brand og signalere, at vi følger med tiden på samme
måde, som de IT-løsninger og services, vi udbyder til kunderne, også følger med tiden. På
samme måde skal vores brand, vores talemåde og vores væremåde også følge med.”
Heidi Skov, der er marketing manager i Bluebyte, tilføjer:
“Derfor har vi lavet en make-over af hele vores identitet i forbindelse med navneskiftet og vil
med dette gerne vise, at vi leverer fremtidens IT, og at vi godt tør gå forrest, når det kommer
til den digitale udvikling, som i den grad har fart på. Det nye navn samler virksomheden og
skaber en fælles DNA - noget at være sammen om. For Bluebyte er netop noget, vi har
udviklet sammen gennem årene.”
Et navn med flere betydninger
Dennis Hansen medgiver gerne, at det kan virke lidt selvmodsigende at ville brande sig som
lokal med et forholdsvist internationalt klingende navn. Det hænger sammen med ønsket om
at have noget mere dybde og seriøsitet i navnet:
“Vi overvejede længe, om det nye navn skulle være dansk eller engelsk. Vi nåede frem til, at
et engelsk navn simpelthen er det bedste match til den virksomhed, vi føler, vi er i dag. Der
er sket meget i IT-branchen på 18 år, og derfor har vi naturligvis også udviklet os. Med det
nye navn vil vi gerne signalere, at vi er fulgt med tiden, følger udviklingen og går forrest om
at levere fremtidens IT.”
Men intet er tilfældigt, og der er flere lag i navnet - særligt i forhold til farven blå:
“Den blå farve i navnet kommer jo først og fremmest af, at vi er vestpå, og det er blåt herude
- både hvad angår politik og natur. Det brusende og blå Vesterhav ligger jo lige i baghaven.
Men vi er også blå hvad angår personprofiler: Vi er de typer, der gerne vil have, at alt står
snorlige i Excel. Så har vi jo bits og bytes, der signalerer præcision og data, som er en stor
del af IT-branchen. Derfor Bluebyte.”
Kommer både kunder og medarbejdere til gode
Løsrivelsen fra IT Forum og rebrandingen som Bluebyte er en beslutning, der går imod
strømmen i IT-branchen, hvor opkøb og landsdækkende kontorer er normen. Men ifølge
Dennis Hansen er det udelukkende en god udvikling at fokusere på det nære:
“Vi har hele tiden haft fokus på at yde en lokal og personlig service, hvor vi kender vores
kunder, deres forretning, deres historie og deres IT-behov. Det giver os mulighed for at yde
en ekstraordinær service, og det er naturligvis noget, vi kommer til at dyrke endnu mere som
Bluebyte. For vi kommer ikke til at stå stille,” siger han, og fortsætter:
“Overordnet er håbet for navneskiftet og rebrandingen, at vores nuværende og kommende
kunder og medarbejdere vil opfatte os som en virksomhed i udvikling, der er parat til at
imødekomme fremtidens udfordringer og som er med til at sætte dagsordenen i IT-
branchen. Navneskiftet styrker vores ambitioner om at forblive relevante og innovative i en
konstant skiftende verden af IT.”
Missionen og visionen om at være de bedste, når det kommer til IT-sikkerhed, personlig
support og inspiration til kunderne, har ikke ændret sig. Der kommer bare nye farver på
logoet.
For selv om IT Forum Esbjerg skifter navn, forbliver den samme dedikerede og dygtige
medarbejderstab og ejerskab, der har drevet virksomheden indtil nu. Medarbejderne vil
sidde on-site i Esbjerg og være klar til at levere de bedste IT-løsninger til kunder i hele
landet. Navneændringen repræsenterer blot en ny æra for virksomheden og cementerer
virksomhedens position i markedet som stærkere og mere fokuseret end nogensinde før.
Læs mere om Bluebyte her: www.bluebyte.dk
----
Kontakt vedr. denne pressemeddelelse kan ske til
Marketing Manager, Heidi Skov, mobil 22 22 80 15, hps@itfe.dk / hps@bluebyte.dk
Direktør Dennis Hansen, mobil 24 21 21 10, dh@itfe.dk / dh@bluebyte.dk