Skip to content
22-03-20234 min read

Kundetilfredshedsundersøgelse 2023

Kundetilfredshedsundersøgelse 2023

 · 

For nyligt gennemførte vi en undersøgelse blandt vores kunder. Her spurgte vi ind til forskellige områder, såsom tilfredshed, sikkerhed, samt idéer til forbedringer. Nedenfor kan du se en opsummering af svarene.

Tusind tak til alle som deltog, det er med til at gøre os endnu bedre. 

 

Hvad er vigtigst? 

Vi spurgte om hvad der var vigtigst som kunde, og bad om at rangere forskellige muligheder.

          1. pladsen

Det absolut vigtigste for vores kunder er uden tvivl ”Sikkerhed eks. mod hacking” Dette er måske ikke så overraskende, da der i den seneste tid har været mere og mere fokus på hackerangreb, især når man tager krigen i Ukraine i betragtning. Vi er mere afhængige af funktionel IT end nogensinde før, og eventuel nedetid er kritisk. 

Vi hæver løbende sikkerheden hos vores kunder, og et vigtigt værktøj i den forbindelse er vore AUDIT rapporter hvor vi gennemgår sikkerheden fra A-Z. Vi har nyligt udvidet rapporten betydeligt og kontrollere nu over 50 punkter, som vedrører IT sikkerhed. Det hele præsenteres i en gennemskuelig rapport med forslag til forbedringer og en oversigt over udstyr, brugere og andre relevante informationer. Denne rapport er grundstenen for vores samarbejde, og gennemgås 1-2 gange årligt hos næsten alle vores kunder uden beregning.

          2. pladsen

Det bedste samarbejde har man med dem som kender en. Èn som kender ens setup, præferencer og særlige ønsker. Derfor er det heller ikke mærkeligt at vores kunder sætter ekstra meget pris på 1-2 fast tilknyttet teknikere, som kender deres virksomhed rigtigt godt. Det gør det nemmere både for kunden men også for os, da problemet bliver hurtigere løst og vi bedre kan forebygge. 

Alle vores kunder har 1-2 faste teknikere tilknyttet dem, som de kan ringe eller maile til direkte. Hvis du er i tvivl om hvem din tekniker er, kan du altid logge ind på portal.itfe.dk og se. 

          3. pladsen

Her er en lille ændring i forhold til sidste år. ”Prisen” er nemlig rykket en plads op, og er nu det tredje ´mest vigtige for vores kunder. Den nuværende situation taget i betragtning er det heller ikke underligt, med stigende inflation og energipriser har man naturligt fokus på omkostninger. Dette samme har vi. 

Vi måler løbende vores priser mod markedet og prøver at altid at finde de bedste produkter til prisen, uden at gå på kompromis med sikkerhed eller kvalitet. Vi stræber ikke efter at være de billigste, det er der i sagens natur kun én der kan være, men vi vil være de bedste og levere høj værdi for pengene for alle vores kunder, hver dag.  

Alle valg er altid en afvejning af prisen mod risiko, kvalitet eller noget helt tredje. Vi prøver at gøre disse valg så synlige som muligt, så man kan træffe en beslutning på et oplyst grundlag. 

Nedetid 

I år havde vi tilføjet et spørgsmål som lød ” Hvor lang nedetid kan jeres virksomhed acceptere, uden adgang til IT, før det bliver kritisk? Og svaret overraskede os nok lidt. 

Næsten 75% af de adspurgte virksomheder mente at nedetiden var kritisk efter 4 timer, men hele 40% mente den var kritisk efter allerede 1 time. Det giver stof til eftertanke, da én time ikke er lang tid. Det er selvfølgelig et definitionsspørgsmål, hvad ”kritisk” betyder, men hvis man blive ramt af ransomware, eller et andet hacker angreb er det praktisk talt umuligt at være kørende igen på under en time, selv 4 timer er svært. Derfor er der 2 ting man bør fokusere på: 

  1. At have en backup plan for hvad man gør hvis det går galt. Hvad gør vi, hvis ikke vi har adgang til e-mail, vores ordresystem, vores filer etc? Hvem gør hvad? Hvem skal kontaktes hvis uheldet er ude og hvem er den ansvarlige for det? Alle de spørgsmål er hvad man kalder en ”Emergency Response Plan” 
  1. Forebyggelse. I alle tilfælde er det billigere at forebygge end det er at helbrede, men ligesom en forsikring er niveauet vigtigt. Hvor meget vil man forsikre sig imod og hvad må det koste. Det gælder om at have et højt bundniveau og så udvælge specifikke fokuspunkter som er kritiske i forhold til ens forretning og sætte ekstra ind her. En god måde at vurdere hvor ens niveau skal ligge er at beregne hvor meget det koster at være helt nede i 1 dag – i tabt produktivitet, lønninger, renommé og efterslæb. Så har man et tal man kan holde imod ens investering i sikkerhed. 

Begge ovenstående punkter er noget vi hjælper vores kunder med, da deres sikkerhed er vores ansvar. 

Kommentarer 

Der kom også en masse gode idéer og kommentarer som vi har læst igennem og bliver brugt i vores videre arbejde med at hæve tilfredsheden endnu mere og vi håber snart at kunne løfte sløret for nogle af de nye tiltag, som vil gøre det endnu bedre at være kunde hos os. 

Vinder 

Vi fik også trukket en vinder af alle svarene, og personen fik personligt overrakt vine til en værdi af tæt på 2500,-. Vi er sikker på at det blev en god weekend efterfølgende 😉 

Tak for alle svarene, kommentarerne og de roserne ord til vores teknikere, de sidste er givet videre 😊